ÁSZF – ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁFSZ) tartalmazza a www.baubras.hu webáruház (továbbiakban Webshop), melyet a PROD-MASZ Sp. z o.o. (továbbiakban Eladó) üzemeltet és a Webshopban értékesített termékeket igénybe vevő személyek( továbbiakban: Vevő) közötti felhasználási feltételeket. Az ÁSZF-et a Webshopban megvásárolható árucikkekre ( továbbiakban Termék) alkalmazni kell a Webshopban történő vásárlás esetén.

A Vevő adatainak kezeléséről az Adatkezelési Nyilatkozat rendelkezik.

A szerződés nyelve a magyar.

Jelen ÁSZF rendelkezéseit a Vevő magára nézve a Webshop használatával, és/vagy a regisztrációval és/vagy a megrendelés elküldésével kötelezőnek tekinti és az abban foglaltakat elfogadja és tudomásul veszi.

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1. ELADÓ ADATAI a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai:

PROD-MASZ Sp. z o.o.
ul. Kolejowa 8c
89-506 Żalno

NIP: PL5611603894
REGON: 383625252

E-mail: infoprodmasz@gmail.com

Telefonszám: +48 609 187 321

Honlap: http://baubras.hu

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Felhasználó: az a természetes személy vagy jogi személy, aki a www.baubras.hu oldal tartalmához hozzáfér.

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vásárló: az a Felhasználó, aki a www.baubras.hu oldalon keresztül megrendelést adott le.

Weboldal: a www.baubras.hu oldal és aloldalai.

Termék: minden olyan, az Eladó által eladásra kínált Termék, amelyet a Felhasználó a weboldalon keresztül megvásárolhat.

1.1. A www.baubras.hu online kereskedelmi portál üzemeltetőjeként és eladóként fenntartjuk jogunkat a jelen Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására, így – egyebek mellett – a Termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatjuk. A módosítás a weboldalon történő közzétételt követően lép hatályba, és csak a hatályba lépést követő tranzakciókra érvényes.

1.2. A weboldalon található információk jóhiszeműen és a lehető legteljesebb körültekintés mellett kerültek feltüntetésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért nem vállalunk felelősséget.

1.3. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályai az irányadók.

1.4. A megrendelést csak akkor adhatja le és a szerződést csak akkor kötheti meg, ha betöltötte 18. életévét.

1.5. Megrendelését lakóhelyétől függetlenül feldolgozzuk. A megrendelt termékeket az Ön által megjelölt magyarországi címre szállítjuk és számlázzuk.

1.6. Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. 

1.7. Szerződés: az Eladó és a Vásárló között a Weboldalon megjelenített Termékek értékesítése/megvásárlása tárgyában, az Eladó és a Vásárló között mint távollevők között, azaz egyidejű fizikai jelenlétük nélkül jön létre a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint.

1.8. A megrendelés elküldését megelőzően a rendelési felületen Önnek lehetősége van adatainak ellenőrzésére és az esetleges hibák javítására.

1.9. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

2. VÁSÁRLÁS ,REGISZTRÁCIÓ

2.1. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

2.2. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

2.3. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

2.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

2.5. Amennyiben a Felhasználó viszonteladóként regisztrál, akkor a közölt adatokat rögzítjük, és a rendelési folyamat megszakításra kerül. A közölt adatok alapján a vevőszolgálat felveszi a kapcsolatot ezen ügyfelekkel. Viszonteladónak minősülnek azon jogi személyek, egyéni vállalkozások, melyek a Weboldalon található termékcsoportokkal, illetve az azokhoz szorosan kapcsolódó termékekkel üzletszerűen kereskednek.

2.6. A viszonteladóként regisztrált Felhasználó köteles lehetővé tenni, hogy vele a Szolgáltató személyes kapcsolatot létesítsen annak érdekében, hogy a Szolgáltató meggyőződhessen arról, hogy a Felhasználó megfelel-e a viszonteladók felé támasztott követelményeknek.

2.7. Amennyiben a Felhasználó megfelel ezen követelményeknek, akkor a Szolgáltató és a Felhasználó között Együttműködési Megállapodás megkötésére kerül sor.

2.8. Az Együttműködési Megállapodás megkötését követően a Felek közötti jogviszonyra nem alkalmazhatók az ÁSZF rendelkezései.

2.9. A hibásan elmentett adatok módosítása az ügyfélszolgálati telefonszámokon vagy e-mail címünkön lehetséges.

3. MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE

3.1. A megjelenített termékek online, illetve a webshopon kívül a Szolgáltató telephelyein személyesen rendelhetők meg.

3.2. A feltüntetett termékek árai forintban értendők és tartalmazzák a törvényi ÁFÁ-t, az árak két összegben jelennek meg: ÁFA nélküli ár és ÁFA-s ár, az ár a házhoz szállítás díját nem tartalmazza.

3.3. Európai adószámmal rendelkező vásárlóknak lehetőségük van nettó áfa nélküli áron megvásárolni a terméket – 0%-os áfás számlák

3.4. A vásárolt termékek, áruk (a továbbiakban: Termékek) lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a használatukra vonatkozó utasításokat a használati utasítás tartalmazza.

3.5. A Felhasználó a vásárlás előtt a Termékkel kapcsolatos kérdésekkel a vevőszolgálathoz fordulhat. Ahol ezt a jogszabályok előírják a Szolgáltató mellékeli a Termékhez a használati utasítást. Amennyiben a Felhasználó nem kapná kézhez a Termékkel együtt a kötelező használati utasítást, köteles azt azonnal, a Termék használatba vételét megelőzően jelezni a vevőszolgálatnál. A vevőszolgálat a hiányt haladéktalanul pótolja. Az Áruházban található bármely Termék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatos további információt a vevőszolgálat elérhetőségein kaphat a Felhasználó.

3.6. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

3.7. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

3.8. A Weboldalról megrendelhető Termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt Termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolhatja.

3.9. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a Termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén a Szolgáltató nem térít vissza pénzt. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a Termék átvétele csak ezt követően lehetséges.

3.10. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

3.11. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

4. RENDELÉS MENETE

4.1. A weboldalról regisztráció után vagy regisztráció nélkül a név, e-mail cím, telefonszám és a szállítási cím megadásával lehet rendelni.

4.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár tartalma” ikonra kattintva.

4.4. Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X” ikonra, vagy a “kosár kiürítése” linkre kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „kosár” ikonra kattint Felhasználó.

4.5. Amennyiben azt észleljük, hogy a megrendelt Termék esetében hibás adatok kerültek feltüntetésre a Weboldalon, úgy fenntartjuk a jogot a hiba kijavításával új ajánlat megadására. Ön ezt követően vagy megerősíti a megrendelést az új adatok szerint, vagy elállhat a szerződéstől.

4.6. Az Ön részéről leadott megrendelés ajánlatnak minősül. A Vevő által a megrendelés megtétele után kapott értesítés tájékoztató jellegű, és nem jelenti a Megrendelés elfogadását. Az ajánlata akkor minősül elfogadottnak, és jön létre a szerződés a Felek között, amikor visszaigazoljuk Önnek, hogy a megrendelt Terméknek a számlával együtt történő szállítását megkezdtük..

4.7. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és távollevők között kötött szerződésnek minősül.

4.8. A weboldalon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt nem iktatjuk, utólagosan nem hozzáférhető.

4.9. Felhasználó kiválasztja a szállítási címet a számla kiállításához szükséges összes információ, majd a szállítási/fizetési módot.

4.10. Fizetési módok:

A vevő az eladónak az áru árát és az áru szállításával kapcsolatos költségeket az adásvételi szerződésnek megfelelően az alábbi módokon fizetheti meg:

– utánvéttel a vevő által a megrendelésben megjelölt helyen;

– Kártyás/online átutalás – a fizetés a GoPay fizetési rendszerrel történik;

– Előszámlázás – befizetés a beérkezett rendelés/proforma számla alapján. Ezután a befizetés számlánkon történő jóváírása után számlát állítunk ki és küldjük az árut.

4.11. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza.

4.12. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

4.13. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

4.14. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5. SZÁLLÍTÁS

5.1. A szállítási határidő napja minden esetben a Visszaigazolásban szereplő dátum.

5.2. Normál termék szállítási idő:

– utánvét esetén: a rendelés átvételétől számított 1-5 munkanap

– online fizetés esetén: a befizetés bankszámlán történő jóváírásától számított 1-5 munkanap

5.3. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy ezen időszakot rajta kívülálló okok miatt meghosszabbítsa.

Ebben az esetben haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot, és megadjuk a legközelebbi szállítási dátumot.

5.4. Felhasználó termékmegrendelés esetén köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni, és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. A kiszállítással és a megrendelési tételekkel kapcsolatos kifogásait Felhasználó a kiszállítást végző jelenlétében, jegyzőkönyv felvétele útján jelezheti a Szolgáltatónak.

5.5. Kérjük, hogy átvételkor ellenőrizze, hogy a kiszállított áru azonos-e a megrendelttel (a termékek kódját, a csomagolás sértetlenségét és a darabszámot ellenőrizze), a szállítólevélen szereplő összeg és adatok azonosak-e az írásos megrendelés-visszaigazoláson szereplő összeggel és adatokkal.

5.6. Ha eltérést tapasztal, lehetőség szerint még a szállító jelenlétében tüntesse azt fel a szállítólevélen, és késedelem nélkül értesítse vevőszolgálatunkat. Az átvételkor felmerülő bármely mennyiségi és minőségi hibával kapcsolatos szavatossági igényét a BAUBRAS vevőszolgálat az értesítés alapján rögzíti. A mennyiségi és minőségi vizsgálat késedelmes teljesítéséből eredő károkért Ön felel.

5.7. Érdemes tudni, hogy a házhozszállítás azt jelenti, hogy a megrendelt árut futárcég vagy munkatársunk a megjelölt címre kiszállítja és a vásárlónak vagy képviselőjének átadja, a szállítási díj az áru kirakodását és a nagyméretű gépek behozatalát nem tartalmazza.

5.8. A kirakodást a megrendelő szervezi meg.

6. FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉG

6.1. A megrendelés leadása Ön számára kötelezettséget keletkeztet a megrendelt áruk kifizetésére. A fizetési kötelezettséget kártyás fizetés esetén a megrendeléssel egyidejűleg, készpénzes fizetés esetén kiszállításkor kell teljesíteni.

6.2. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

6.3. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

6.4. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni.

6.5. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

6.6. Amennyiben a BAUBRAS POLSKA a megrendelés teljesítésére Önnek felróható okból (pl. hibás szállítási cím megadása) nem képes, az ebből eredő költségeket és károkat (pl. megismételt szállítás költsége) Ön viseli.

7. SZÁMLÁKAT

7.1. A számlát a PROD-MASZ Sp. z o.o. vevőszolgálata állítja ki a kiszállított árumennyiség alapján, és postázza az Ön által megadott magyarországi számlacímre.

A számlát a szállítmányhoz mellékeljük.

7.2. A megrendelt termékről a számlát csak magyarországi számlacímre állítjuk ki.

7.3. Ha a számlát nem a kiszállítási címre szeretné kiállíttatni, akkor az eltérő, magyarországi számlacímet a megrendelés-visszaigazolás kézhezvételét követő 24 órán belül jelezze írásban vagy telefonon a BAUBRAS POLSKA vevőszolgálatának, ennek elmulasztása esetén a PROD-MASZ Sp. z o.o. a kiszállítási címet tünteti fel a számlán.

7.4. A PROD-MASZ Sp. z o.o.fenntartja azonban magának a jogot, hogy az adott szállítással és a vételár átvételével más szerződő partnert bízzon meg (a többi szállítási feltétel változatlan tartalmú fenntartása mellett), amely változásról azonban legkésőbb a szállítás megkezdésekor tájékoztatjuk.

8. ELÁLLÁS JOGA

8.1. A jelen pont szerinti elállásra vonatkozó rendelkezések kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki Terméket vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint a Termékkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban: Fogyasztó). Eladóval szerződő, Fogyasztónak nem minősülő Felhasználó esetén, amennyiben ezt a törvényi rendelkezések eltérése megkívánja, a Polgári Törvénykönyv megfelelő szakaszai lépnek jelen Általános Szerződési Feltételek kikötései helyébe.

8.2. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

8.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

8.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

8.5. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

8.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

8.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

8.8. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

8.9. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.

8.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

8.11. Jogosultak vagyunk a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kaptuk Öntől a Terméket, vagy nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot vesszük figyelembe.

8.12. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

8.13. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján).

8.14. E-mailben igazoljuk vissza az elállási nyilatkozatának megérkezését.

8.15. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.

8.16. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.

8.17. Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a vásárlónak saját költségén kell gondoskodnia.

8.19.Fontos tudnia, hogy amennyiben a megvételt követően használatba vette a terméket, már nem állhat el a vásárlástól.

8.20. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

8.21. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.

8.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.

8.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e (különösen a viszonteladókat és a nagykereskedő felhasználókat!).

9. ELÁLLÁSI JOG GYAKORLÁSÁNAK A MENETE:

9.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal úgy köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a Szolgáltató elérhetőségeinek egyikére elküldeni.

9.2. Minta nyilatkozat :

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: ………………………………………………..

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ………………………………………………..

Megrendelésszám………………………….

A fogyasztó(k) neve: ………………………………………………..

A fogyasztó(k) címe: ………………………………………………..

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

………………………………………………..

Kelt ………………………………………………..

10. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

10.1. Önnek fogyasztóként különféle törvényes jogai vannak termékek fogyasztók részére történő értékesítésére vonatkozó jogszabályok alapján, amennyiben az általunk szállított termék(ek) hibásnak, vagy a leírásban szereplőktől eltérőnek bizonyul(nak). Egy áru akkor tekintendő hibásnak, ha nem felel meg az adásvételi szerződésben a mennyiségére, minőségére és jellemzőire vonatkozóan leírtaknak, vagy ha nem alkalmas a rendeltetésszerű használatra.

10.2. Igyekeztünk minden technikailag lehetséges módon biztosítani a termékeink színének a lehető leginkább valósághű megjelenítését. Ennek ellenére fenntartással kell élnünk a termékek internetes áruházban megjelenített színe és a termékek tényleges színe közötti esetleges eltérések tekintetében.

10.3. Az itt leírt feltételek semmiképpen nem csorbítják az Ön kötelezően érvényes, a vonatkozó törvényi előírások szerinti jogait.

10.4. A BAUBRAS POLSKA hibás teljesítése esetén a vásárló kellékszavatossági igénnyel élhet a Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerint. Amennyiben Ön fogyasztóként jár el (a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy), választása szerint kellékszavatossági igénnyel vagy termékszavatossági igénnyel élhet. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti és a termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

10.5. Ha az általunk szállított termékben valamilyen hibát talál, indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatnia kell bennünket. Ebben az esetben Ön jogosult arra, hogy az Ön számára költségmentesen megjavíttassuk vagy kicseréljük a hibás terméket, ha az nem jár számunkra aránytalanul magas költségekkel. Ha a hibás termék nem javítható, akkor Ön ingyenes cserére jogosult. Minden esetben jogunkban áll a hibás terméket kicserélni, kivéve, ha a csere az Ön oldalán aránytalan költségekkel jár.

10.6. Amennyiben Ön nem természetes személyként, hanem vállalkozása költségterhére, ÁFÁ-s számlával vállalkozása nevére vásárolt, úgy nem illetik meg a fogyasztókat védő speciális kedvezmények, mint pl. az indoklás nélküli 14 napos elállási jog üzlethelyiségen kívül és távollévők között kötött szerződés esetén, továbbá a 3 munkanapos csere sem.

10.7. Nem fogyasztói szerződés esetén az új vagy használt termékek esetében egy éves időszakon belül érvényesíthető minőségi kifogás.

10.8. Ki számít fogyasztónak?

Fogyasztón az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyt kell érteni. Nem minősül fogyasztónak, ezért a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását sem kezdeményezheti az egyéni vállalkozó, egyéni cég, gazdasági társaság, jogi személyek, jogi személyiség nélküli szervezetek, társasházak.

10.9. Hibás teljesítés

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Kellékszavatosság

10.10. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

10.11. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

10.12. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

10.13. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

10.14. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

10.15. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

10.16. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

10.17. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

10.18. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

10.19. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

10.20. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

10.21. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

10.22. Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.

Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek.

10.23. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

10.24. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

10.25. Szolgáltató nem tartozik jótállással, illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek. A jótállás tehát nem vonatkozik a normál használatból adódó kopásra, elhasználódásra, vágásra vagy karcolásra, ütés vagy baleset által okozott sérülésre.

10.26. Ha a Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

10.27. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

10.28. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a szolgáltató köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

10.29. A szolgáltatónak továbbra is törekednie kell a termék 15 napon belüli javítására. Ha a javítási idő a 15 napot mégis meghaladja, akkor a szolgáltató a fogyasztót legkésőbb a 15. napon tájékoztatni köteles a javítás várható időtartamáról. A tájékoztatás történhet elektronikus úton is, ha ehhez a fogyasztó előzetesen hozzájárult.

10.30. Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a szolgáltató köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

10.31. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, a szolgáltató köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a szolgáltató köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik!

10.31. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

10.32. Abban az esetben, ha a készülék hibája nem garanciális jellegű, tehát nem rendeltetésszerű használatból, fizikai sérülésből, a szükséges karbantartás elmulasztásából, illetve a vásárlóra terhelt bármiféle kötelezettség elmulasztásából ered, a felmerült költségek (szállítási, bevizsgálási, javítási díj) az ügyfelet terhelik.

10.33. Ha a szakszerviz állapítja meg az árucikk nem garanciális hibáját, abban az esetben kollégánk tájékoztatja tisztelt vásárlót a javítás várható költségéről és annak időtartamáról.

10.34. Az ügyfél köteles megfizetni a cégünk által megelőlegezett szállítási költséget illetve bevizsgálási díjat, amennyiben a szakszerviz megállapítja, hogy a készülék hibája nem garanciális eredetű problémára vezethető vissza. A költség megtérítéséig cégünk visszatarthatja az árut, azt nem költeles visszaszolgáltatni a vásárlónak.

11. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS

11.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

11.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

11.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

11.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

11.5. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

– a fogyasztó neve, lakcíme,

– a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,

– a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,

– a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,

– a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,

– a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,

– telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

11.6. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

11.7. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

11.8. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

11.9. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

12. PANASZKEZELÉS RENDJE

12.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

12.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

12.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

12.4. Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken.

12.5. Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.

12.6. Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496

Központi telefonszám: +36-1-459-4800

Faxszám: +36-1-210-4677

E-mail: nfh@nfh.hu

Vagy területi szerveihez.

12.7. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

12.8. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva.

12.9. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

12.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

13. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK – SZERZŐI JOGOK

13.1. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható.

13.2. A www.baubras.hu webáruházat BAUBRAS POLSKA üzemelteti,

ez az áruház weboldal és szerzői jog által védett mű, a www.baubras.hu weboldalon megjelenő tartalom vagy annak bármely részének letöltése (másolása), nyilvánossághoz történő továbbközvetítése, bármilyen más módon történő felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése szolgáltató írásos engedélye nélkül tilos.

13.3. A BAUBRAS POLSKA fenntart minden jogot weboldalának minden elemére, domain neveire, az azokból létrehozott segéddomainekre és internetes hirdetési felületeire.

13.4. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a szerzői jogok megsértése pénzbírsággal sújtható.

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

Telefonszám: +48 609 187 321

Email cím: infoprodmasz@gmail.com